12.01.2017

Через надання збиткових послуг гендиректору Укрпошти світить кримінальна справа


11 січня прес-служба «Укрпошти» повідомила, що Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта» тимчасово припинило прийом комунальних платежів на рахунки київського комунального підприємства «Головний інформаційно-обчислювальний центр» (ГІОЦ) у зв’язку з нерентабельністю послуг.
«Укрпошта» тимчасово призупиняє прийом комунальних платежів на рахунки київського комунального підприємства «Головний інформаційно-обчислювальний центр». Цей крок обумовлений нерентабельністю співпраці УДППЗ «Укрпошта» з ГІОЦ, про що свідчить аналіз економічної ефективності надання послуг, зокрема послуги з прийому платежів за договором з ГІОЦ, проведений «Укрпоштою» у другій половині 2016 року», — йдеться у повідомленні.
Прес-служба «Укрпошти» пояснила, що винагорода від прийнятих від населення платежів, які отримує за свої послуги Київська міська дирекція «Укрпошти», не забезпечує покриття витрат дирекції на надання таких послуг і є збитковою для компанії.
«З урахуванням цього факту і законодавчо встановленою забороною для держпідприємства надавати збиткові послуги (за винятком універсальних поштових послуг), у грудні «Укрпошта» звернулася до ГІОЦ з пропозицією підняти тариф на послуги «Укрпошти» з прийому платежів», — зазначають у прес-службі держпідприємства.
Згідно з повідомленням, оскільки ГІОЦ відмовив у зміні тарифу, «Укрпошта» прийняла рішення не продовжувати строк дії договору, який завершився 31 грудня 2016 року, між двома підприємствами на невигідних для себе умовах.

У розпорядженні SKELET-info опинився документ, який пояснює хто створив ці самі «невигідні умови». Вони походять з наказу генерального директора Укрпошти Ігоря Смілянського №648 від 11 серпня 2016 року, яким наказується встановити винагороду «Укрпошти» за договором з ГІОЦ у розмірі 0,5%.


До того часу «Укрпошта» працювала з ГІОЦ на межі рентабельності за 1% процент винагороди, і тому наказ Ігоря Смілянського встановити винагороду за послуги Укрпошти вдвічі нижчою за рівень рентабельності викликав здивування в працівників Київської дирекції, адже законодавство забороняє держпідприємствам надавати збиткові послуги.

Втім, вони вимушені були виконувати злочинний наказ і через декілька місяців Київській дирекції було завдано величезних збитків через надання ГІОЦу нерентабельної послуги.

Тобто, «Укрпошта» правдиво пояснює, що причиною призупинення прийому комунальних платежів є нерентабельність послуги, втім, вона нічого не каже про те, що надання послуги нижче рівня рентабельності відбувалося завдяки злочинному наказу генерального директора Ігоря Смілянського.

Джерело SKELET-info в Київської дирекції «Укрпошти» повідомило, що в серпні Смілянського попереджували про нерентабельність надання послуги за 0,5% винагороди, втім він не взяв до уваги розрахунки. Джерело зазначає, що крім особистої зацікавленості генерального директора, іншого пояснення появі цього наказу немає, адже він не лише порушує закон, але й знаходиться за межами здорового глузду.

Щодо «ціни питання» — платежі, які «Укрпошта» приймала на користь ГІОЦ у 2016 р., загалом становили біля 1 млрд 200 млн грн. Отже завдані держпідприємству збитки, за півроку роботи з невигідною винагородою 0,5% складають приблизно 6 млн. грн.

До речі, крім кримінального провадження, яке має закінчитися відшкодуванням гендиректором завданих збитків (ці збитки підтвердила в своєму прес-релізі «Укрпошта»), варто провести розслідування щодо недобросовісної конкуренції, адже неприродньо низька комісія «Укрпошти» привабила величезну кількість киян і у поштових відділеннях утворювалися величезні черги, котрі, як з’ясувалося, лише множили збитки держпідприємства.

SKELET-info